Információ autósoknak
Kedves Autóstársak!
Ebben a szekcióban nem kívánok tudományoskodni, ezért engedjétek meg nekem a lazább hangvételt! :) Jómagam is rajongok az autók iránt, legyen az oldtimer vagy versenyautó. Én is probálkozom építéssel, ezért totál felfogom, hogy aki hozzánk ilyen jellegű munkával tér be, legyen az egy szelepfedél vagy egy komplett felújítás, annak szive-csücske a hozott vas.
Ennek szellemében állunk mi is hozzá!
Próbálunk ötleteket adni Ügyfeleinknek, és semmiképpen nem beszélünk rá senkit felesleges plusz munkára. Amit fontosnak tartok megemlíteni, hogy a hozott munkadarab elkészítése annál olcsóbb lesz, minél jobban elő van készítve a tisztításra. Ilyen páldául a kaszni esetében az alvázvédő eltávolítása, mivel a nyúlós gumiszerű anyagok szemcseszórása jelentősen hosszabb időt vesz igénybe. Ezek körébe tartoznak a rücsi és a szigetelő anyagok is. Ha veszed a fáradságot és eltávolítod róla, jelentősen spórolhatsz a munkadíjon. Természetesen, ha nincs kedved vagy időd, mi elvégezzük.
Minden autós ember első kérdése, hogy a kasznifújásnál a lemez szenved-e alakváltozást?
A válaszom erre, hogy a megfelelő technológia alkalmazásával minimálisra csökkenthető a deformálódás, ami megoldást kínál az autóiparban használt lemezvastagságokra.
Extrém esetben előfordulhat ugyan, hogy minimális alakváltozást szenvedhet a lemez, de semmi esetre sem annyit, mint amit a szórógitt el ne fedne. A hozzá nem értéssel komoly károkat lehet okozni, ezért nem értem az olyan hirdetéseket, amiben a jelige a komplett kasznifújás gyorsan és olcsón. :)
Elsősorban nem lehet szakszerűen elkészíteni. Másodszor, csak úgy lehet olcsóbb a standard áraknál, ha durva anyaggal és nagy nyomáson történik a szórás, de utána az olcsóbbnak nevezett "nem jelentős" különbség dupláját fogod a rendbehozatalra költeni.
Karosszériaelemeknél lakatolás előtt a szemcseszórás kiváló hibafeltáró eljárás, mivel fújás után előkerülnek a gittel, illetve tömitőpasztával fedett hibák és a hegesztési repedések. Amit felháborítónak tartok, amikor az Ügyfél hoz egy munkadarabot és azt mondja, hogy fújjuk le, de nem kell olyan alaposan, csak olcsóbb legyen, mert ő utána lefesti! Minek fizet valamiért, "ami semmit nem ér valójában", ha úgyis hagyok alatta rozsdát és ő lefesti, tuti hogy rövid időn belül visszarohad a felület és feldobja a festéket, amivel nemhogy spórolt, de így többe fog kerülni. Ezért mondom el minden Ügyfelünknek, ha szakszerű munkát szeretne, a következő metódusokat kell figyelembe vennie. Szemcseszorás után rögtön alapozni vagy szinterezni kell a munkadarabot, mert így a megtisztított felület azonnali lezárásra kerül.
Ráadásul az alapozást rendkívül kedvező áron végezzük el, ami magába foglalja többféle autóipari rozsdagátló, hegeszthető alapozót vagy epoxi műgyantabevonatot.
Ezekenkívül hozott alapozó anyaggal is szívesen dolgozunk.
Vállaljuk még látványelemek üveggyöngyszórását, primeralapozást, alkatrészelemek fényezését, lakkozását.
Műhelyünkben fémöntészettel is foglalkozunk. Vállaljuk veterán autók alkatrészeinek formázását, öntését. Bővebb információ a www.oszlanczi.hu oldalon.